יותר ויותר עסקים נכנסים לקטגוריה של עסקים הולכים ונעלמים.
בכדי לנתח את התופעה המדאיגה ואפילו מדאיגה מאד נעבור רגע על ענף הרהיטים.
כ יועץ עסקי אני עוקב אחרי התפתחות הרשתות המקומיות ואלה המגיעים אלינו מארצות הניכר ובינם ענק הרהיטים המגיע משבדיה "איקאה" מיום כניסתה של "איקאה" לשוק המקומי אפשר היה להתחיל ולהתכונן לאמירת ה"קדיש" על תעשיית הרהיטים בישראל. ואכן בראייה לאחור היינו עדים בשנים האחרונות להתרסקות של מספר חברות בתחום הריהוט כמו קיקה, מטבחי דואט, בנים בנות, 5 נגרים, רהיטי שגם, מטבחי טופז, רהיטי עין חרוד, דיואני סנטר ועוד הרבה מאד נגריות וחנויות רהיטים ותיקות.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי ובפיתוח עסקי הרי שעדיין אני בטוח שלא רק נושא התחרות היא זו שהרגה את מי שנפל, גם נושא של ניהול תקין, ניהול נכון, הוא גורם עיקרי בקריסה של חברות שבמקרה זה אנו מדברים על ענף הריהוט.
ניהול מקצועי ונכון, המותאם לסוג העסק או החברה, למרות האקלים העסקי הקשה בישראל הוא מעיקרי ההישרדות של כול עסק וחברה. הבעיה המרכזית בניהול מתחילה כאשר העסק או החברה מאבדים מכירות ואז כול עסק או חברה מתחילים לגשש בחושך מבלי שיידעו כי כול מהלך או כול תזוזה בעסק או בחברה טומנת בחובה השקעה, התחייבויות ומטלות שהעסק או החברה לא יכולים לספוג בפרק זמן קצר.
כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי צריך להבין עוד צד בנושא של העלמות העסקים לסוגיהם בעולם העסקי של היום או יותר נכון בעולם הצרכנות. בזמנו היו אנשים אשר חונכו ללכת לחנות הבדים, לחנות הרהיטים, לחנות חומר הבניין וכך הלאה והלאה. היום הדור הצרכני כבר חונך אל תוך הרשתות, אל חווית הקניה, והוא בטח שלא יחזור אל כול העסקים הקטנים או הבינוניים שהוריהם היו רגילים לרכוש שם.
יש כאן מהפכה צרכנית שהולכת ומוחקת קטגוריות שלמות של עסקים אשר מחויבים להבין את הלך השוק החדש ועולם הצרכנות.
הדבר נכון לגבי כול הסקטורים בכול תחום אפשרי, אם פעם הלכנו לרופא שיניים, היום אנו הולכים לקליניקות של קופות החולים או רשתות מאורגנות ורופאי השיניים הוותיקים כאילו לא היו קיימים.
חובה עלינו, לפני שגם לנו יקרו דברים שכאלה, לחשוב, להתייעץ, להבין את מהלכי השוק, להפנים את כוחות השוק על מנת לשרוד או לשנות, או להתכווץ, או להיפתח לדברים אחרים, או לעשות הסבה ולא להחזיק את קרני השור ולתת לו מספוא רק בכדי שיחיה.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון