דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה קורסים עסקים 

מאת    [ 18/03/2014 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 1956 פעמים ]

יותר ויותר עסקים נכנסים לקטגוריה של עסקים הולכים ונעלמים.

בכדי לנתח את התופעה המדאיגה ואפילו מדאיגה מאד נעבור רגע על ענף הרהיטים.

 

כ יועץ עסקי אני עוקב אחרי התפתחות הרשתות המקומיות ואלה המגיעים אלינו מארצות הניכר ובינם ענק הרהיטים המגיע משבדיה "איקאה" מיום כניסתה של "איקאה" לשוק המקומי אפשר היה להתחיל ולהתכונן  לאמירת ה"קדיש" על תעשיית הרהיטים בישראל. ואכן בראייה לאחור היינו עדים בשנים האחרונות להתרסקות של מספר חברות בתחום הריהוט כמו קיקה, מטבחי דואט, בנים בנות, 5 נגרים, רהיטי שגם, מטבחי טופז, רהיטי עין חרוד, דיואני סנטר ועוד הרבה מאד נגריות וחנויות רהיטים ותיקות.

 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי ובפיתוח עסקי הרי שעדיין אני בטוח שלא רק נושא התחרות היא זו שהרגה את מי שנפל, גם נושא של ניהול תקין, ניהול נכון, הוא גורם עיקרי בקריסה של חברות שבמקרה זה אנו מדברים על ענף הריהוט.

 

ניהול מקצועי ונכון, המותאם לסוג העסק או החברה, למרות האקלים העסקי הקשה בישראל הוא מעיקרי ההישרדות של כול עסק וחברה. הבעיה המרכזית  בניהול מתחילה כאשר העסק או החברה מאבדים מכירות ואז כול עסק או חברה מתחילים לגשש בחושך מבלי שיידעו כי כול מהלך או כול תזוזה בעסק או בחברה טומנת בחובה השקעה, התחייבויות  ומטלות שהעסק או החברה לא יכולים לספוג בפרק זמן קצר.

 

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי צריך להבין עוד צד בנושא של העלמות העסקים לסוגיהם בעולם העסקי של היום או יותר נכון בעולם הצרכנות. בזמנו היו אנשים אשר חונכו ללכת לחנות הבדים, לחנות הרהיטים, לחנות חומר הבניין וכך הלאה והלאה. היום הדור הצרכני כבר חונך אל תוך הרשתות, אל חווית הקניה, והוא בטח שלא יחזור אל כול העסקים הקטנים או הבינוניים שהוריהם היו רגילים לרכוש שם.

 

יש כאן מהפכה צרכנית שהולכת ומוחקת קטגוריות שלמות של עסקים אשר מחויבים להבין את הלך השוק החדש ועולם הצרכנות.

 

הדבר נכון לגבי כול הסקטורים בכול תחום אפשרי, אם פעם הלכנו לרופא שיניים, היום אנו הולכים לקליניקות של קופות החולים או רשתות מאורגנות ורופאי השיניים הוותיקים כאילו לא היו קיימים.

 

חובה עלינו, לפני שגם לנו יקרו דברים שכאלה, לחשוב, להתייעץ, להבין את מהלכי השוק, להפנים את כוחות השוק על מנת לשרוד או לשנות, או להתכווץ, או להיפתח לדברים אחרים, או לעשות הסבה ולא להחזיק את קרני השור ולתת לו מספוא רק בכדי שיחיה. 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב